Populaire berichten

dinsdag 17 mei 2016

10 vragen om aan je huisarts te stellen over ADHD/ADD

Deze lijst met vragen kwam ik tegen op een Amerikaanse website over ADHD, het zijn gerichte vragen waar iedereen wel eens over nadenkt als ze denken aan een behandeling voor ADHD/ADD. Het zijn de vragen die ik mijzelf ook stelde.
De huisarts kan je informeren over behandelmogelijkheden, maar niet alle huisartsen denken hetzelfde over de behandeling, bedenk dat een huisarts ook maar een mens met een eigen mening is en dat artsen opgeleid zijn met het idee alles te behandelen met medicijnen. Er komt wel meer belangstelling voor natuurlijke behandelingen met voeding en supplementen doordat er nu steeds meer wetenschappelijke onderzoeken worden uitgevoerd naar het effect van voeding en nutriënten op allerlei ziekten, kwalen en psychische aandoeningen. Maar het gaat langzaam. lang niet alle huisartsen zullen openstaan voor de nieuwe inzichten. 
Wees dus voorbereid, neem de informatie tot je en volg je  intuïtie . Wat voelt goed. Wat denk je zelf dat het meest logische is? 
  1. Wat kan ik verwachten als ik naar een psycholoog, psychiater of andere professionele hulpverlener ga om ADD te behandelen?
  2. Wat zijn de beste behandelingen voor volwassenen met ADD?
  3. Los van medicatie, wat kan ik nog meer doen om mijn ADD symptomen te verminderen?Wat vind u van dieet en sporten? Zijn er vitaminen en supplementen die kunnen helpen? 
  4. Wat zijn de te verwachten bijwerkingen van ADD medicijnen?
  5. Zijn er ook plantaardige supplementen die je zonder recept kunt kopen? Kan ik alcolhol drinken bij mijn medicijnen?
  6. Als ik een ADD diagnose krijg, heb ik dan een soort brandmerk waar ik op wordt beoordeeld?
  7. Hoe lang duurt de behandeling?
  8. Waar kan ik emotionele ondersteuning vinden voor mijn familie en voor mij?
  9. Mag ik ADD medicatie nemen als ik zwanger ben?
  10. Waar kan ik meer lezen over klinische onderzoeken waar ik aan kan deelnemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten