Populaire berichten

zaterdag 27 april 2013

Voeding

Na vier jaar kom ik weer terug op deze blog. Vier jaar! En ja, er is wel het een en ander gebeurd in de afgelopen jaren. Ik werkte tot eind 2011 als ZZP'er met mijn eigen bedrijf wat niet echt van de grond kwam omdat ik alles alleen deed omdat ik wel alles kan maar er niet de tijd voor heb..
In feb.2012 begon ik aan een parttime baan als bedrijfsleider en chefkok van een cateringbedrijf. Hierdoor werkte ik veel meer uren dan voorheen en was er eindelijk werk aan de winkel. Veel verschillende taken en mijn rusteloze hoofd vond het heerlijk om zowel de keuken te runnen, het bedrijf te leiden, de administratie en de websites bij te houden.
In december merkte ik echter dat de onregelmatige werktijden me op begonnen te breken. Ik wilde meer tijd hebben om mijzelf te ontwikkelen en om ook Coco goed te kunnen helpen. Vooral Coco helpen en weer rust in huis krijgen vond ik belangrijk. Ik was in april 2012 een opleiding Voedingsdeskundige gestart maar kwam hier maar niet aan toe. Dus zei ik in december mijn baan op.
Natuurlijk had ik in 2012 mijn netwerk flink uitgebreid door mijn werkzaamheden en kon ik al in november twee ochtenden per week bij een andere werkgever starten. Per 1 maart werk ik daar nu 4 ochtenden in de week en geef ik af en toe invallessen over gezonde voeding.
Alles is nu gestructureerd en ik ben waar ik wil zijn: ik kook en ik geef les.

Ik geef les in gezonde voeding, ik heb mij de afgelopen twee jaar verdiept in alles wat met gezonde voeding te maken heeft. Naast de opleiding lees ik boeken en surf ik avonden op internet om alles te weten te komen over voeding.
De reden daarvoor is mijn gezondheid, mijn psyche en de psyche van mijn kind.

Toen ik in 2012 begon met mijn werk als chefkok/bedrijfsleider wist ik dat ik gezond moest eten wilde ik dit werk kunnen doen. Ik heb namelijk regelmatig migraine en lig dan vaak 3 dagen op bed. En dat kon ik me nu niet veroorloven. Dus erg goed letten op mijn voeding!
Ik stopte met eerst met chocolade en daarna met suiker, vervolgens at ik geen koolhydraten meer. Ik las over rawfood, het paleodieet en andere dieten en ik voegde elementen hiervan toe in mijn dieet.
Tegenwoordig eet ik wel wat koolhydraten, maar geen gluten.
En ik ben veranderd!

De migraine is er nog steeds, al is het wel minder. Maar ja, sinds een half jaar eet ik weer chocolade, chocolade eten als je ongesteld moet worden is nou eenmaal geen goed idee en toch kan ik het niet laten.
Dus daar werk ik nu ook nog aan..

Niet alleen ben ik 15 kilo afgevallen ; mijn hoofd is rustiger en het belangrijkste verschil is dat ik geen driftbuien en emotionele onbalans meer heb. Ik wil niet meer iedere maand van mijn man scheiden. Ik werd namelijk iedere maand ontzettend boos en gefrustreerd als ik ongesteld moest worden, het huis was te klein en ik wilde alleen zijn. Echte huwelijkscrisissen hebben we gehad, ook al zijn we niet getrouwd.
Maar dat is dus over.
Ik ben rustiger en evenwichtiger, ik kan nu zelfs regelmatig mijn mond houden als ik dingen denk.
Dus voeding doet heel veel met je.
Binnenkort (althans dat is het plan) vertel ik meer over voeding.
Er zijn de afgelopen jaren op ADHD/ADD gebied ook alweer zoveel ontwikkelingen!

Voeding dus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten