Populaire berichten

maandag 17 november 2008

Pilletjes

Coco heeft sinds vorige week pilletjes voor schooldagen. Vooral voor dagen met veel theorie. We hadden anderhalf jaar terug al een doosje Ritalin gekregen van een ADHD kinderarts. Om zelf eens te proberen. Ik had toen ooit een half pilletje genomen en voelde direct mijn hoofd tintelen en voelde me net zo suf als wanneer ik migrainemedicijnen neem.
De pilletjes hadden we uitgeleend en zijn ook weer terug gekomen, de kennis wilde pilletjes ook al niet. En nu heb ik vorige week een paar pilletjes genomen. Ik voelde me weer precies de zelfde tintelingen en sufgeslagen heid van een half pilletje(5 mg).
Ik heb ze ook aan Coco gegeven. Bij Coco werken ze prima. Ze heeft geen last van bijwerkingen.
Ze vraagt zelfs om de pilletjes. Bij alle andere pilletjes en druppeltjes op natuurlijke basis moest ik steeds aandringen met het verhaal dat ze zich uiteindelijk beter zal voelen.
Bij Ritalin zegt heel rustig, ik zal mijn pilletje nog nemen.
De afgelopen dagen was ze veel boos en verdrietig. Ze voelde zich een slecht mens.
Dat breekt mijn hart!
Vandaag liep ze naar school en zong en vertelde verhalen. Ineens zei ze: Ik ben heus niet gelukkig hoor. Ik vroeg wat ze dan voelde.
Niet gelukkig, niet boos, gewoon eigenlijk niets. Ik voel niets.
Dat vond ze geloof ik wel even best. De gevoelens worden haar de laatste tijd te veel. Zeker de negatieve gevoelens. Maar ik vind het wel een raar idee dat ik medicijnen in mijn kind stop en dat mijn kind het fijn vind om even niets te voelen.
Even een pilletje om even niets te voelen, is dat ok?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten