Populaire berichten

vrijdag 28 november 2008

Hulpvraag

De afgelopen 10 dagen is er best het een en ander gebeurd! Ik moest eigenlijk naar de ADHD introductie cursus maar heb uiteindelijk geweigerd daar we ook al de introcursus bij Coco hadden. Na teamoverleg is er besloten dat ik de cursus niet hoef te doen maar dat ik nu wel een puntsgewijze uitleg moet schrijven met een duidelijke formulering van mijn hulpvraag. Eigenlijk weet ik zelf niet zo goed wat mijn hulpvraag moet zijn...

De reden dat ik de diagnose wilde was gewoon omdat ik de diagnose wilde. Want daarmee vallen een heleboel puzzelstukjes op zijn plaats en zijn er een heleboel zaken wat makkelijker te accepteren. Ook door mijn familie.

Daarnaast ging naar de psych omdat ik last heb van een lichte claustrofobie. Ik weet niet zeker of ik het claustrofobie moet noemen want ik heb alleen last van angst gevoelens bij gelegenheden waarbij ik geacht wordt op mijn plaats te blijven zitten en niet te bewegen laat staan te praten!
Vergaderingen, grote mensen theater, bijeenkomsten die me niet boeien.
Ook dit is weer geralteerd aan ADD. De afgelopen jaren is het wel erger geworden. De gedachte aan zo'n situatie doet me huiveren.
Nu is het wel zo dat ik al jaren een betablokker slik om mijn migraine aanvallen te verminderen.
Toen ik met de aanvraag van de ADD test begon, ben ik gestopt met deze medicijnen omdat ik het idee had dat het niet veel uitmaakte en mijn lichaam vast beter af was zonder.
En weet je: ik voel me minder angstig. Veel relaxter. Ik heb het idee dat deze betablokker de ADD versterkte. Niet dat het nu helemaal over is, ik zal de dwaze gedachten over de angst nog steeds de deur uit moeten schoppen en wellicht kan ik daarbij een mevrouw gebruiken die zegt dat die gedachte echt voorgoed op vakantie moeten.
Dus over de hulpvraag zal ik nog eens goed nadenken..
Misschien is het wijs om te gaan mediteren bij de yogajuffrouw..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten