Populaire berichten

dinsdag 11 november 2008

Beroemde ADHD'ers

Dit is gewoon leuk! Zoals het zich laat aanzien behoren onderstaande VIP's volgens de diagnostische criteria absoluut tot het leger van mensen met AD(H)D.(ik heb een selectie gemaakt met naar mijn idee de leukste mensen)
Bron;antenna
Ludwig van Beethoven - Componist

Napoleon Bonaparte - Zelfgekroond keizer

Herman Brood - Rock & Roll Junky, kunstenaar

Simon Carmiggelt - Schrijver, journalist

Lewis Carroll - Schrijver

Jim Carrey - Acteur

Bart Chabot - Dichter/schrijver


Prince Charles - Aankomend koning van het Verenigd Koninkrijk

Bill Clinton - President van de VS

Kurt Cobain - Muzikant


Winston Churchill - Engels staatsman

Bill Cosby - Acteur

Salvador Dali - Kunstenaar

Walt Disney
- Amerikaans ontwerper en filmproducent


Lenette van Dongen - Cabaretière


Thomas Alva Edison - Uitvinder


Albert Einstein - Theoretisch fysicus


Dwight D. Eisenhower - President van de VS, Militair Generaal


Michael Faraday - Engels fysicus en scheikundige
Basil Fawlty - Hotelmanager :-)
Roeland Fernhout - Acteur

F. Scott Fitzgerald - Schrijver


Henry Ford - Automagnaat en schepper van de T-Ford


Zsa Zsa Gabor - Actrice

Galileo - Wiskundige, astronoom


Tura Gerards - zelf-gediagnosticeerd ADHD'er, liedjesmaker en theaterkunstenaar


Whoopi Goldberg - Actrice

Stephen Hawking - Fysicus (zijn eigen website) at

Ernest Hemingway - Schrijver


Mariel Hemingway - Actrice


Jim Henson - Vader der Muppets


Dustin Hoffman - Acteur


Steve Irwin - The Crocodile Hunter


Thomas Jefferson - President van de VS, filosoof, architect


Freek de Jonge - Cabaretier, schrijver

Janis Joplin - Zangeres


Brigitte Kaandorp - Cabaretière, zangeres

Paul de Leeuw - Wie-kent-hem-niet...

John Lennon - Muzikant


Abraham Lincoln - President van de VS

Greg Louganis - Atleet
Theo Maassen - Cabaretier

Jochem Myjer - Cabaretier

Joni Mitchell - Zangeres, tekstschrijfster, componist


Linda de Mol - tv-persoonlijkheid


Wolfgang Amadeus Mozart - Componist

Michel Nostradamus - Frans arts, astroloog en ziener

Ozzy Osbourne - Rocker

Louis Pasteur - Natuurwetenschapper

Bart Peeters - Vlaams muzikant en tv-persoonlijkheid

Pablo Picasso - Kunstenaar

Edgar Allan Poe - Schrijver, dichter

Elvis Presley - Zanger, acteur
Prince (The Artist) - Artiest, producer, songwriter

Sergei Vasilyevich Rachmaninov - Componist

Emile Ratelband - Vuurloper en schreeuwlelijk


August Rodin - Beeldhouwer
Adelheid Roosen - Podiumkunstenares

Willem Ruis - Te jong overleden, hyperactieve tv-presentator

Jean-Paul Sartre - "De laatste" filosoof

Eric van Sauers - Acteur, cabaretier (winnaar Camaretten 1997)


Wim T. Schippers - Presentator/schrijver/kunstenaar/performer enz.


Loretta Schrijver - "TV-babe", nieuwslezeres


Katja Schuurman - Actrice, presentatrice, autostuntvrouw


George Bernard Shaw- Schrijver, satiricus, criticus

Will Smith - Acteur, rapper, entertainer


Socrates - Grieks wijsgeer

Steven Spielberg - Filmmaker

Philippe Starck - Designer, architect, kunstenaar


Hans Teeuwen - Cabaretier De Mannen van de Radio

(Lev Nikolayevich) Leo Tolstoy - Russisch schrijver

Vincent van Gogh - Schilder, tekenaar en graficus

Georgina Verbaan - tv-babe

Jules Verne - Schrijver van fantastische verhalen


Leonardo da Vinci - Uitvinder, kunstenaar


Robin Williams - Acteur

Woodrow Wilson - President van de VS


Pierre Wind - Chef-kok


Stevie Wonder - Muzikant

46 opmerkingen:

  1. Hallo zeg... waarom sta ik hier niet bij? Ben ik niet leuk, soms? En wat betreft die kwalificatie van adhd... in mijn tijd had men daar nog geen naam voor. Ik was gewoon druk... druk... druk... en eigenlijk nog steeds. Dus op basis van volharden hoor ik daar zéker bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hear, hear.en dan doe ik ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze Zsa Zsa Gabor is verre van druk, hoewel zij wel volhardend is. Voor een poes dan. Als je trouwens die hele rij leest zou je denken dat juist mensen die het niet hebben enigszins abnormaal zijn.

    Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waarom sta ik er niet bij ik terroriseer de wereld ik justin de groot ben het logo van adhd ik wordt al vanaf me 6de als proefkonijn gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. VEEL MENSEN DIE EEN BIPOLAIRE STOORNIS HEBBEN LIJKEN, IN HUN MANIE OP ADHD-ERS MAAR ZIJ HEBBEN GEEN ADHD. ZIJ KENNEN NL. OOK DEPRESSIES. DE BOVENSTAANDE "BEROEMDE" PERSONEN ZIJN VEELAL MENSEN MET DE EERST GENOEMDE STOORNIS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goede site
    ik maak mijn werkstuk hier over omdat ik het zelf heb en dit is een hele goede site

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem zei
    VEEL MENSEN DIE EEN BIPOLAIRE STOORNIS HEBBEN LIJKEN, IN HUN MANIE OP ADHD-ERS MAAR ZIJ HEBBEN GEEN ADHD. ZIJ KENNEN NL. OOK DEPRESSIES. DE BOVENSTAANDE "BEROEMDE" PERSONEN ZIJN VEELAL MENSEN MET DE EERST GENOEMDE STOORNIS

    9 januari 2010 23:06


    vanwaar de capslock, ben je zo druk dat ook je schrijf taal luid en duidelijk moet zijn ???

    anyway ben het niet met je eens, misschien gebruiken ze wel ritalin of concerta, weet jij veel..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik voel me een stuk beter.
    nu weet ik dat ik niet de enige ben.
    leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het lijkt me sterk dat al de mensen adhd hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zit toch ook een verscheel tussen ADD en ADHD? Ik geloof niet dat allen uit dit rijtje deze 'ziekte' hebben, maar vast wel een paar. Maar waarop baseer je dat deze VIP's deze 'ziekte' zouden hebben?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verschil tussen ADD en ADHD: als je ADHD hebt, heb je ADD mét hyperactiviteit, en als je ADD hebt (net als ik ;p) dan heb je eigenlijk ook een soort ADHD maar dan ben je niet druk.

      Verwijderen
  11. hebben deze mensen allemaal adhd?
    reageer please snel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee niet iedereen, de meesten hebben ADD lijkt me. Ik vind het raar dat ADHD altijd zo samengevoegd wordt... het zal vast een soortgelijke chemische afwijking zijn, maar in de praktijk zit er heel veel verschil tussen iemand met ADHD en ADD.
    Leuk om te zien dit lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zowel ADHD en ADD zijn de zelfde ziekte maar 2de groep heeft dit geen effect op het gedrag (druk doen)

      Verwijderen
  13. veel ziekten hebben raakvlakken,manische stoornis komt hyper over

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik besef nu echt dat ADHD normaal is en dat ik mij er niet voor moet schamen dat ik het heb.
    ik dacht dat ik het enige meisje was dat het heeft....
    maar dat is niet zo.
    ik wil actrice en zangeres worden, nu besef ik dat dat ook gaat met ADHD.
    bedankt voor jullie hulp !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor het mooie initiatief van deze website. Hier motiveren jullie een hoop mensen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. als iets wordt bevestigt wat je al wist
    kun je het sneller plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waarom maakt men geen 3 of 4 lijstjes van adhd, add, manisch depr., bipolaire stooornis etc op waarheid gebaseerd ? Ik zou het helemaal niet leuk vinden als een beroemd persoon mijn naam in dat lijstje te zien. Je kan toch niet jan en alleman daar plaatsen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben een fan van wijlen Danny Kaye, legendarish Andre van Duin en Robin Williams. Ben geschocked dat de laatstgenoemde erin staat vermeld. Van een superverlegen jongen naar school gestimuleerd in toneel. Heeft masters in alle denkbare dialecten, deed stand-up comedy, SNL, etc. Deed verkeerde dingen als overspel, deed de nanny, drugs en alcohol maar hoort helemaal niet eens thuis op deze lijst !!! Heb vermoeden dat meeste namen normale mensen als Jim Carey en Will Smith om de lijst te vergroten en niet eerst c

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waarom moet je in schok zijn als robbie williams erin staat,t is niet iets om je voor te schamen of t is ook niet iets vies,mijn zoonheeft ook adhd maar is op school ook superverlegen,en t is bekend dat kinderen met adhd gevoelig zijn voor verslavingen,omdat ze niet nadenken voor ze wat doen,mischien weten heel veel niet wat adhd is en denken ze alleen aan druk druk druk....ben er nu door mn zoon achter dat ik t zelf ook heb,en schaam me er niet voor heb 2 eigen zaken die t hardstikke goed doen,mischien zonder mn adhd was t zo niet geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  20. linda de mol heeft zeker geen adhd, ze is misschein allen wat hyper...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je kunt niet aan de buitenkant zien of iemand adhd heeft,linda kan t net zo goed hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik zou wel eens willen weten of je ook topsporters/voetballers hebt met adhd (en die ook medicatie gebruiken)???

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik denk niet dat ze dan onder n wedstrijd gebruiken,ik denk altijd dat ik er zeer goed bij ben,maar merk toch wel vaak dat ik sinds ik medicatie gebruik,toch wel wat langzamer ben van reageren

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hartstikke bedankt voor deze lijst, ik moet een project over ADD en ADHD maken en dit is een mooie lijst die ik kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. o mijn god al die namen klopen voor geen meter want Vincent van Gogh heeft geen adhd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, jij kent hem natuurlijk supergoed.
      Ik denk dat een internetsite het echt wel wat beter weet dan iemand die achter zijn computertje anoniem een reactie plaatst.
      Btw: Vincent van Gogh was zeer creatief en had ADD. Dus zeur niet.

      Verwijderen
    2. nee hij was ook niet impulsief of zo?? haha...

      Verwijderen
  26. o want je kent m persoonlijk zeker???? adhders zijn zeer creatief en dat was vincent natuurlijk niet,je hebt helemaal gelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jongens, je kunt niet aan iemand zien of raden of die persoon ADD/ADHD heeft. Dus stop met zeuren dat bepaalde mensen op deze lijst wel of geen ADD/ADHD hebben. Dat kun je gewoon niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel, juist omdat ik het zelf heb, herken ik ze maar al te goed!

      Verwijderen
  28. precies en doe ook niet of t heel negatief als je t hebt,ik heb juist veel dingen bereikt juist door mn adhd

    BeantwoordenVerwijderen
  29. En zo is het, en ik HAAT het als mensen het een ziekte noemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb add en het is inderdaad geen ziekte.
      Het is natuurlijk wel een soort concentratie-aandoening. Maar tegenover de zwaktes van add'ers staan natuurlijk ook een heleboel sterktes.Deze sterktes zouden er toe hebben kunnen lijden dat de bovenstaande namen zo goed zijn geworden in wat ze doen/deden.

      Verwijderen
  30. Lachen! Nooit geweten dat zoveel beroemde mensen ADHD hadden!!!! THnxx voor de info, kan ik het gebruiken voor mn werkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik heb add maar dat zoveel beroemdheden dat hebben is gaaf dankje nu kan ik een opdracht maken tanx ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik sta ooit ook op die lijst! en achter mijn naam staat actrice en zangeres

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wrm heeft iedereen hier adhd (ik heb het zelf ook hoor maar zo lijkt het net of iedereen het heeft)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik heb t ook alleen ik wist niet dat zoveel mensen het hadden intressant \

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, nog steeds zo veel misvattingen rondom ADHD, zelfs door mensen die het zelf hebben. ADHD betekent dat je moeite hebt met concentreren en dat je onrustig bent , bij sommigen is dat zichtbaar, bij anderen (zoals ik) niet, maar zit de onrust van binnen. Jammer dat het nog steeds bekend staat staat als 'alle dagen heel druk', want het is zoveel meer dan dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wauww super veel mensen ik moet daar eigenlijk ook tussen staan...
    ik ben net 12 geworden en ik doe mijn werkstuk over ADHD deze lijst ga ik even kopiëren dan zegt niemand meer dat mensen met ADHD vreemd zijn en niks kunnen bereiken xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb ook ADHD en ik maak mijn werkstuk daarover dus perfect om info er vanaf te halen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zoveel info hier te vinden waar ik naar op zoek was en zo duidelijk uitgelegd! Het dopamine verhaal was ik dus naar op zoek, dat verklaart namelijk zoveel!

    BeantwoordenVerwijderen