Populaire berichten

dinsdag 11 november 2008

Adhd en hoogbegaafdheid

Op de website van Levente,(zie link:Wat is ADD) was ik wat pagina's aan het lezen. Ik klikte het knopje ADHD en Hoogbegaafdheid aan en de pagina was leeg.
Ik zocht meteen verder op het net en kwam op de website van Antenna, de hoogbegaafdheid vereniging. Hoogbegaafden hebben namelijk vaak wat overeenkomstige gedrags kenmerken en ik was nieuwgierig of ik mij daar in kon vinden. Ik vind mijzelf niet hoogbegaafd, maar je kan nooit weten..daarom deed ik een intelligentietest.>>>Leuk testjes!!
De tests op tv vind ik vaak moeilijk omdat ik te snel afgeleid ben door het circus om zo'n test heen. Nu kon ik even rustig nadenken en ik heb de test afgelegd met een score van 133 punten!
Wat inhoud dat ik een havo/vwo advies zou krijgen als ik nu naar de middelbare school zou gaan. Voor volwassenen betekent het universitair niveau.
Zoonlief Jonathan zit nu in groep 8 en heeft vorig jaar een cito proef test gedaan en hij heeft nu een havo/vwo advies. Hoe de uiteindelijke Citotest zal uitvallen zullen we pas in maart weten.
Trots als wij ouders zijn vinden we hetzelf wel frappant dat wij zelf met een LBO en Mavo advies de basisschool verlieten.
Ik deed LBO en verveelde mij. Manlief deed heel dromerig de Mavo en is daarna gaan rondzwerven.
Nu blijkt dat, als er destijds medicijnen en begeleiding was geweest, ik makkelijk de Havo had kunnen doen. Geloof me: Ik dacht eerlijk waar dat ik daar te dom voor was.
Gelukkig was ik natuurlijk volhardend in mijn keuzes en wachtte ik keurig af tot ik 21 jaar was en ik toelating mocht doen voor het HBO onderwijs zonder diploma. Ik deed een IQ test en was zo, hopla, toegelaten.
Dus wees alert. Je kind kan veel intelligenter zijn dan je denkt.
Ik ben benieuwd wat er met Coco gebeurt de komende jaren.
>>> ander nieuws: Vanavond krijgen we een ons pakje Ritalin terug die we eens van een ADHD arts hadden gekregen. Ik had het weggegeven aan een heftige ADHD vriend. Hij wil het niet gebruiken en nu wil ik morgen, samen met vriendlief een test doen. Allebei een pilletje nemen, kijken of vriendlief ook zo rustig wordt van binnen, zo ja, dan heeft hij misschien toch ook ADHD. Ik ben alleen bang dat hij het waarschijnlijk niet wil proberen, hij vind zichzelf niet zo emotioneel opvliegerig als ik. Haha!
We shall see.

2 opmerkingen:

  1. nou zeg, niet allemaal tegelijk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste,

    Ik herken me in het verhaal dat je verteld van add en hoogbegaafdheid. Ben jij ook hooggevoelig enz. Ik vind het soms wat arrogant dat van mezelf te denken maar heb uiteindelijk wel erg veel gestudeerd, uit mezelf en merkte dan toch dat je op een bepaalde manier steeds andere ideeen hebt dan anderen. ik heb me echter nog nooit echt laten testen en weet ook niet of ik dat nu nog belangrijk vind. Ik ben vier jaar geleden psychotisch geworden door de werkdruk en sinds dan werd het wel moeilijk nog een plaats te vinden in de samenleving. Ik herken ook het add achtige karakter of het ziektebeeld, wat me geen ziekte lijkt. Ik weet het ook niet zeker of ik het ben, lijkt me moeilijk te testen omdat ik me momenteel daar niet zeker genoeg voor voel om dat te kunnen testen. Uit mensa thuistest hoor ik alvast wel bij de bovenste 10 procent maar niet bij de bovenste twee. Ik heb hem wel erg snel ingevuld en niet te veel nagedacht om mijn emoties zoveel mogelijk uit te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen