Populaire berichten

zaterdag 3 oktober 2015

Darmreiniging en DIE-OFF

Na een week vertraging van de bestelling zijn alle poeders en pillen binnen! Ik ben, zoals te verwachten was, eerst zelf begonnen met het rawproteinepoeder en de probiotica. Coco is nog niet gemotiveerd. Ze heeft de smoothie met de rawproteinepoeder geproefd en vind het vies. Er zit veel gerstegras in en dit heeft een overheersende 'groene' smaak. Ik vind dat niet erg, maar Coco..ik weet nog niet hoe ik het ga doen. Veel praten en uitleggen denk ik. De laatste tijd is ze wel meer geinteresseerd in het effect van voeding. Het beste wat ik kan doen is zelf het goede voorbeeld geven en laten zien hoe geweldig ik me straks weer voel!

Oxypoedercapsules
Aan de slag dus. Met de Oxypoedercapsules wil ik even wachten omdat je daar de tijd voor moet nemen. De eerste dag zou je minstens drie tot vijf keer naar de wc moeten voor groot werk. En dat komt deze dagen niet goed uit. Dus ouderwets weer met probiotica begonnen. Ik slikte zo'n twee jaar probiotica en de afgelopen 1,5 jaar niet meer, door mijn burnout wilde ik niet meer over eten nadenken en ook niet nadenken over pillen en poeders. Ik richtte me meer op Ayurvedisch eten, wel gezond maar ook met brood en fruit. Al merkte ik dat ik weer vaker niesbuien kreeg en ik dagen had dat de voedselgevoeligheid wel erg hoog was en ik naast niesbuien ook migraines kreeg.

Probiotica
Op het potje van de probiotica staat dat het een sterke vorm is.
Ik heb het nu twee  dagen genomen en ik lig nu op bed dit te schrijven. Vandaag had ik geen tijd om zwak ziek en misselijk te zijn! Neem ik geen oxypoeder, moet ik toch afspraken af zeggen.
Eerst herkende ik het niet, ik was gister best moe, vandaag ben ik verdomde moe, grieperig, snotneus. Zo moe dat ik vanmorgen huilend mijn bed uitkwam en mijn afspraak af zei. Eerst dacht ik dat mijn burnout weer terug was. Maar tegelijkertijd wist ik dat het lichamelijk was, gewoon zooooo moe. Ik kon niets meer. Dus terug naar bed. En nu een paar uur later besef ik me: Het is de DIE-OFF! Helemaal niet bij stil gestaan omdat ik al zo lang probiotica had geslikt en er niet veel meer van merkte, maar ja afgelopen jaar heb ik weer brood en suiker gegeten. Dus ik begin weer van voor af aan.


Wat gebeurt er namelijk als je begint met probiotica: De candidaschimmel wordt afgebroken en de gifstoffen (in dit geval de gistcellen van de candidaschimmel) worden afgevoerd. Dat betekent dat in heel mijn lichaam de gifstoffen nu loskomen, ook in mijn bloedbaan. En daar kun je je best ziek van voelen. Dit is op zich een goed teken. De eerste stap naar herstel!

De symptomen van een die-off zijn:
Hoofdpijn
Moe
Duizelig

Misselijk
Gevoel van watten in je hoofd
Opgezette klieren
Opgeblazen buik
Constipatie
Diarree
Toegenomen gewrichts- en spierpijn
Verhoogde hartslag
Rillingen, zeer koude gevoelen
Jeuk, netelroos, huiduitslag
Zweten
Koorts
Terugkerende vaginale schimmelinfectie (jeuk, witte afscheiding)
Prostaat en bijholten infecties
Winderigheid
Keelpijn
Agressievere houding
Angstig
Depressiever

zie meer info op de Candidablog van Floor.

Ik heb nu een snotneus en grieperig gevoel. Dit had ik ook toen de eerste keer met sterke probiotica begon, zo'n 3,5 jaar terug. Dit gevoel kan zo'n 2 รก 3 dagen (of een paar dagen langer, als je heel gifstoffen hebt) duren. Je lichaam heeft de tijd nodig om alle gifstoffen af te voeren.

Na deze dagen zul je je al snel weer fitter gaan voelen dan dat je je de afgelopen maanden of jaren hebt gevoeld.

Gun je lichaam die tijd en ondersteun de ontgifting door rust te nemen en veel water te drinken. Je kunt ook naar de sauna gaan om de gifstoffen eruit te zweten. 

Ik kies ervoor om lekker in bed te liggen en te lezen en schrijven. 
En nu ik me toch belabberd voel, kan ik wellicht ook vanavond wel het Oxypoeder nemen. Plakken we er morgen nog een dagje aan vast! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten