Populaire berichten

zondag 6 september 2015

Ken Robinson en het huidige onderwijssysteem

Vergroot de video om hem goed te kunnen zien.
Om Coco een hart onder de riem te steken en om andere ouders met kinderen met schoolproblemen te informeren, hier een video van Ken Robinson, een wereldberoemde onderwijsvernieuwer.
Ik liet deze video aan Coco zien in de periode toen het heel slecht ging met Coco. Na het zien van deze video groeide haar zelfvertrouwen weer een beetje. Ze was niet gek, ze was gewoon geen schaap dat in de fabriek mee kan draaien.
Ze is een kunstzinnig mens. En dat is zo belangrijk om te beseffen. Na het zien van de video, vertelde ze hierover aan haar docente. Zij vond het interessant, kende het nog niet. Maar vond wel dat het schoolsysteem nu eenmaal is zoals het is en dat Coco zich toch moest leren aanpassen als ze gelukkig wilde worden in deze maatschappij. Welke maatschappij?
Coco is nu dus anarchist, atheist en een vrijdenker. En nu, in september 2015 is ze al vele malen gelukkiger dan een half jaar geleden. Er is nog een hoop werk te doen, maar het begin is er.

Volgende week starten de theater, zang en danslessen. Ik geef haar klussen, zoals fotograferen bij mijn werkzaamheden, drankjes schenken op feestjes, schoonmaakwerk etc. Volgende week heeft ze een afspraak bij een muziek entertainment bureau om vrijwilligerswerk te doen bij concerten. We zitten op de goede weg. Het kost ons veel meer geld dan het reguliere onderwijs. Het kost mij ook veel meer energie. Maar als ik zie wat het ons allemaal oplevert, is het dat dubbel en dwars waard!
Als ouder kun je heel veel doen. En ik heb gevochten voor haar geluk en dat zal ik blijven doen. Al ben ik ook erg blij als ik, nu ze 16 is en zelf keuzes leert maken voor haar leven, ik een stapje terug kan doen. Ze gaat uit, heeft een groep vrienden, maakt lange fietstochten, ontdekt de wereld. En wij laten haar gaan, zolang ze zich aan de afspraken houd. En dat doet ze keurig.

I keep my fingers crossed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten